عربستان سعودی در شاخص «کار در خارج از کشور» برای مهاجران رتبه دوم جهان را دارد

مدیر سایت 32 روز پیش
بازدید 26 بدون دیدگاه

عربستان سعودی رتبه دوم جهان را در شاخص «کار در خارج از کشور» به دست آورد. این شاخص  میزان رضایت کارگران خارجی را از دستمزد، ساعات کار، انعطاف‌‎پذیری و وضعیت اقتصادی کشور میزبان می‌‎سنجد.

به گزارش روزنامه الاقتصادیه به نقل از گزارش «Expat Insider 2024»، دانمارک در رتبه اول از نظر رضایت کارگران خارجی قرار دارد. عربستان دوم است و بلژیک، هلند، لوکزامبورگ و امارات به ترتیب رتبه‌‎های بعدی را به خود اختصاص داده‌‎اند.

۵۵ درصد از کارگران خارجی در نظرسنجی این گزارش، بازار کار عربستان را مثبت ارزیابی کردند و ۷۵ درصد از مهاجران در عربستان سعودی اذعان کردند که مهاجرت به آن‌جا چشم‌‎انداز شغلی آن‌ها را بهبود بخشیده است که بالاتر از میانگین جهانی ۵۶ درصدی است.

بر اساس این گزارش، میزان رضایت مهاجران از وضعیت اقتصاد محلی به ۸۲ درصد- در مقایسه با ۵۹ درصد در سطح جهانی- رسیده است. میانگین ساعات کار در عربستان سعودی برای مشاغل تمام وقت ۴۷.۸ ساعت در هفته است که بالاتر از میانگین جهانی ۴۲.۵ ساعت است.

شاخص «کار در خارج از کشور» بر اساس ۴ زیر شاخص اندازه‌‎گیری می‌‎شود که عبارتند از: اول؛ رتبه‌‎بندی مهاجران خارج از کشور از بازار کار محلی، فرصت‌‎های شغلی شخصی آنها و اینکه آیا مهاجرت به کشور باعث بهبود چشم‎‌انداز شغلی آن‌ها شده است یا خیر.

دوم؛ حقوق، امنیت شغلی و وضعیت اقتصادی. سوم؛ کار، اوقات فراغت، رضایت، ساعات کار و تعادل بین کار و زندگی. چهارم؛ رضایت کلی شغلی و حمایت فرهنگ کسب و کار محلی از انعطاف‌‎پذیری، مانند کار از راه دور و ساعات کاری انعطاف‌پذیر.

برای اینکه یک کشور در این فهرست قرار گیرد باید حداقل ۵۰ شرکت کننده داشته باشد و در سال ۲۰۲۴، ۵۳ کشور این حداقل حجم نمونه را برای ارزیابی داشتند.

print

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *