استخدام بیش از ۲۷۲ هزار کارگر خانگی در عربستان سعودی طی ۳ ماه

مدیر سایت 33 روز پیش
بازدید 24 بدون دیدگاه

تاشتغالعداد کارگران خانگی که در سه ماهه اول امسال در عربستان سعودی به خدمت گرفته شده‎‌اند، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷۲۴۶۴ نفر افزایش یافته است.

به گزارش روزنامه محلی «مکه»، این ارقام از مقایسه گزارش بازار کار که توسط اداره آمار کشور در فصل اول سال گذشته و امسال منتشر شد، به دست آمده است.

این گزارش نشان می‎دهد که در سه ماهه اول امسال تعداد کارگران خانگی ۲۴۵۵۰۱ نفر و تعداد رانندگان ۲۷۰۱۷ نفر نسبت به سه ماهه اول پارسال افزایش یافته است.

در مجموع تعداد کارگران خانگی غیر سعودی در سال ۲۰۲۳ حدود ۳ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۶۱ نفر بود که این رقم در سال ۲۰۲۴ به ۳ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۹۲۵ نفر رسید.

وزارت منابع انسانی و توسعه اجتماعی عربستان سال گذشته از طریق درگاه اینترنتی «مساند» رکوردهایی را در بخش استخدام به ثبت رساند و شاهد اضافه شدن کشورهای جدید به فهرست ملیت‎‌های مجاز برای استخدام کارگران خانگی بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی در آوریل امسال، تعداد قراردادهای استخدامی که از طریق این سایت طی سال گذشته تکمیل شده از دو میلیون قرارداد فراتر رفته است.

اتیوپی، بوروندی، سیرالئون، تانزانیا و گامبیا به فهرست کشورهایی که برای استخدام کارگران خانگی زن مجازند، اضافه شده‌اند و تعداد کل آنها به ۳۳ کشور رسیده است.

print

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *