کاهش ۵ درصدی صادرات کشورهای خلیجی به چین در ماه می

مدیر سایت 33 روز پیش
بازدید 24 بدون دیدگاه

در ماه می امسال، صادرات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج به چین با کاهش ۵ درصدی روبرو شد و از ۱۵.۰۱ میلیارد دلار در ماه می ۲۰۲۳ به ۱۴.۲۶ میلیارد دلار رسید.

در حالی که ارزش واردات کشورهای عضو شورا از چین در ماه می به حدود ۱۰.۸۶ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با ۹.۸ میلیارد دلار در مدت مشابه سال قبل، ۱۰.۸۷ درصد افزایش داشت.

به این ترتیب کشورهای شورا در ماه می به مازاد تجاری حدود ۳.۳۹۷ میلیارد دلاری دست یافتند که در مقایسه با مازاد تجاری ۵.۲۱۳ میلیارد دلاری در مدت مشابه سال قبل، کاهش داشته است.

عربستان سعودی بیشترین صادرات به چین را در این دوره، با سهم ۴۰ درصدی از کل، به خود اختصاص داده است. ارزش صادراتش حدود ۵.۷۳۶ میلیارد دلار بود که این رقم نسبت به سال قبل کاهش ۳.۵ درصدی دارد.

ارزش واردات عربستان سعودی از چین هم در این دوره به ۴.۰۹ میلیارد دلار رسید که با ۳.۶۶ میلیارد دلار در می ۲۰۲۳ قابل مقایسه است.

مقام دوم متعلق به امارات است. امارات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۲.۶۵ درصدی، ارزش صادرات خود به چین را به ۳.۴۱۷ میلیارد دلار رساند. در حالی که ارزش واردات این کشور از چین ۵.۴۴۱ میلیارد دلار است که در مقایسه با ۳.۴۱۷ میلیارد دلار در سال قبل افزایش داشته است.

در مقام سوم، سلطان نشین عمان قرار دارد که صادرات آن به چین در ماه می حدود ۲.۶۴۸ میلیارد دلار با افزایش ۸.۹ درصدی، و ارزش واردات آن نیز  ۵۳۴.۱۹ میلیون دلار در مقایسه با ۳۰۲.۵۹ میلیون دلار در مدت مشابه سال گذشته بود.

قطر از نظر صادرات به چین در ماه می با حدود ۱.۴۰۶ میلیارد دلار در رتبه چهارم قرار گرفت که کاهش ۱۱ درصدی داشت. ارزش واردات این کشور از چین هم به حدود ۳۱۳.۴۲ میلیون دلار رسید که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲۶۵.۶۸ میلیون دلار بود.

print

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *