۴ شرکت بزرگ جهان در پروژه گاز «الرویس» امارات سرمایه‌‎گذاری می‎‌کنند

مدیر سایت 34 روز پیش
بازدید 23 بدون دیدگاه

شرکت اماراتی «ادنوک» قراردادی را با ۴ شرکت بزرگ انرژی در جهان برای مشارکت در پروژه گاز کم‌‎آلاینده «الرویس» امضا کرد.

بر اساس این قرارداد شرکت انگلیسی «بریتیش پترولیوم»؛ شرکت ژاپنی«میتسوی کو»؛ شرکت آمریکایی «شل»؛ و شرکت فرانسوی «توتال» هر کدام ۱۰ درصد از سهام این پروژه را به دست خواهند آورد. و غول انرژی امارات، «ادنوک»، سهام اکثریت باقی مانده را حفظ خواهد کرد.

در همین زمینه، محمد بن زاید آل نهیان، رئیس‌ دولت امارات، با شرکای بین‌المللی و سرمایه‌گذاران این پروژه دیدار و گفت‎وگو کرد.

او بر اهمیت این پروژه تاکید و خاطرنشان کرد که «الرویس» در چارچوب ابتکارات مستمر امارات برای سرمایه‎‌گذاری در پروژه‌‎های انرژی پاک با هدف یافتن راه حل‎‌هایی برای چالش‌‎های مشترک پیش رو در بخش انرژی و تقویت همکاری با شرکای این بخش در نقاط مختلف جهان قرار دارد. به گونه‌‎ای که این همکاری در خدمت توسعه پایدار برای همه باشد.

شرکت «ادنوک» تصمیم نهایی برای سرمایه‌‎گذاری در ساخت یک کارخانه گاز طبیعی مایع در شهر صنعتی «الرویس» را در ژوئن گذشته گرفت.

پروژه گاز طبیعی مایع الرویس که در حال حاضر در شهر صنعتی الرویس در منطقه الظفره در امارات ابوظبی در حال توسعه است، قرار است اولین تاسیسات صادرات گاز طبیعی مایع در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا باشد که با انرژی پاک کار می‌کند. این مرکز از جدیدترین تکنیک‎ها و ابزارهای هوش مصنوعی برای کاهش انتشار کربن و افزایش بهره‌‎وری عملیاتی استفاده می‌کند.

این پروژه شامل دو خط مایع سازی گاز طبیعی، هر کدام با ظرفیت تولید ۴.۸ میلیون تن در سال و مجموع ظرفیت تولید ۹.۶ میلیون تن در سال است. این پروژه به افزایش بیش از دو برابری ظرفیت تولید گاز طبیعی مایع «ادنوک» در امارات کمک می‎‌کند تا به حدود ۱۵ میلیون تن در سال برسد.

این پروژه که قرار است در سال ۲۰۲۸ شروع به کار کند، از تلاش‎‌های مداوم این شرکت برای گسترش سبد تجاری بین‎‌المللی خود در زمینه  گاز طبیعی مایع کم کربن حمایت می‎‌کند.

print

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *