رایزنی قطر و ازبکستان برای تقویت همکاری‎‌های تجاری و اقتصادی

مدیر سایت 5 روز پیش
بازدید 7 بدون دیدگاه

قطر و ازبکستان دوشنبه درباره راه‌های تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی، مهم‌ترین بخش‌هایی که سرمایه‌گذاران می‌توانند وارد آن شوند و همچنین فعال‌سازی قراردادهای امضا شده بین اتاق‌های بازرگانی طرفین رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر، این امر در جریان تماس تصویری محمد بن احمد الکواری، معاون اول اتاق قطر، با رسول اف دلشد ازدویچ، معاون اتاق بازرگانی و صنعت ازبکستان، صورت گرفت.

در این تماس همچنین قرار شد نشست شورای بازرگانی قطر و ازبکستان ماه سپتامبر در دوحه برگزار شود و هماهنگی‌های لازم برای برنامه‌ریزی سفر هیاتی از تجار قطری به ازبکستان در اکتبر سال جاری انجام شود.

نایب رئیس اول اتاق قطر در این باره گفت: ازبکستان مقصد مهمی برای تجار قطری تلقی می‎‌شود و آن‌ها تمایل دارند فرصت‌‎های سرمایه‌‎گذاری موجود در آنجا را بشناسند. او همچنین بر حمایت اتاق قطر از همکاری‌ها و پروژه‎‌های مشترک قطر و ازبکستان، تاکید کرد.

اهمیت مشوق‌‎های سرمایه‎‌گذاری و قوانین حمایت از سرمایه‌‎گذاری خارجی در ازبکستان از دیگر موارد مورد تاکید او بود.

وی توضیح داد که سفر برنامه‌‎ریزی شده به ازبکستان به تجار قطری این امکان را می‎‌دهد که از نزدیک با فضای سرمایه‌‎گذاری در آنجا آشنا شوند و روابط تجاری با همتایان ازبک خود ایجاد کنند که این امر در حجم تجارت بین دو کشور دوست موثر است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان نیز به نوبه خود گفت که تجار کشورش علاقه زیادی به ورود به بازار قطر و ایجاد پروژه‎‌های مشارکتی با همتایان قطری خود دارند. کشورش تضمین‌‎هایی را به سرمایه‌‎گذاران خارجی ارائه می‌‎دهد و فرصت‎‌هایی در بخش‌‎های معدن، کشاورزی، انرژی‌های تجدیدپذیر، داروسازی و غیره برای سرمایه‌‎گذاری وجود دارد.

لازم به ذکر است که اکتبر گذشته تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، و شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان، درباره تقویت روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند و شاهد امضای تفاهم‎نامه‎‌هایی نیز بودند.

print

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *