افزایش سهم انرژی‎‌های تجدیدپذیر در قطر  به ۱۸ درصد؛ تا سال ۲۰۳۰

مدیر سایت 7 روز پیش
بازدید 7 بدون دیدگاه

عبدالرحمن ابراهیم الباکر، مدیر بخش برنامه‌‎ریزی و توسعه تولید در شرکت برق و آب قطر، تأیید کرد که تولید فعلی انرژی‎‌های تجدیدپذیر در قطر ۵ درصد از کل انرژی تولید شده در کشور است و انتظار می‎‌رود تا سال ۲۰۳۰ به ۱۸ درصد افزایش یابد.

او در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی قطر گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر برای کشور جهت دستیابی به اهداف سومین راهبرد توسعه ملی ۲۰۲۴-۲۰۳۰ بیشترین اهمیت را دارد.

به گفته الباکر، استراتژی ملی انرژی‌‎های تجدیدپذیر با هدف توسعه یک سیستم انرژی پایدار با هزینه رقابتی، بهره‌‎گیری از ذخایر گاز طبیعی فراوان و پتانسیل کشور در این زمینه طراحی شده است.

بر اساس این استراتژی قرار است تا سال ۲۰۳۰ قطر به نرخ تولید ۴ گیگاوات در پروژه‎‌های انرژی تجدیدپذیر مرکزی و ۲۰۰ مگاوات در پروژه‌‎های توزیع شده برسد.

استراتژی مذکور بر دستیابی به ۳ هدف اصلی تمرکز دارد که عبارتند از: کاهش انتشار دی اکسید کربن از طریق سیاست‎‌ها و روندهای پایدار، که پایداری زیست محیطی را افزایش می‌دهد و به بهبود کیفیت هوا کمک می‌کند؛ افزایش گسترش انرژی‌‎های تجدیدپذیر با حفظ قابلیت اطمینان شبکه؛ و به حداکثر رساندن سهم اجتماعی و اقتصادی برنامه‌‎های انرژی تجدیدپذیر.

الباکر در مورد مزایای اقتصادی این طرح گفت: به دلیل هزینه‌های رقابتی روش‌های مبتنی بر فناوری تجدیدپذیر می‌توان به مزایای زیادی دست یافت، این فناوری‌ها به دلیل هزینه پایین تولید برق در منطقه جذاب‌‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه قطر به دلیل کیفیت بالای منابع انرژی خورشیدی توانایی فوق‌العاده‌ای در افزایش میزان استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر دارد، خاطرنشان کرد: میزان تشعشعات افقی جهانی در این کشور یکی از بالاترین‎‌ها در جهان است. میانگین نرخ کل تشعشع بیش از ۲۰۰۰ کیلووات ساعت بر متر مربع در سال است.

لازم به ذکر است که قطر که یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز مایع در جهان است که در عین حال به دنبال افزایش نرخ استفاده از انرژی‎‌های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی است.

print

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *