مذاکره امارات و آمریکا برای افزایش سرمایه‎‌گذاری و روابط تجاری

مدیر سایت 7 روز پیش
بازدید 7 بدون دیدگاه

هیاتی تجاری از امارات متحده عربی با مقامات آمریکایی در مورد فرصت‌‎های تقویت سرمایه‎‌گذاری و روابط تجاری دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات،در این نشست که در حاشیه دهمین اجلاس سرمایه‎‌گذاری «SelectUSA» در واشنگتن دی سی برگزار شد،  ثانی بن احمد الزیودی، وزیر تجارت خارجی امارات، با جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا، و فیل مورفی، فرماندار نیوجرسی، دیدار کرد.

به گفته او، این دیدار بر منافع مشترک در تسریع همکاری‌ها که موجب رشد اقتصادی پایدار، به‌ویژه طرح‌های انرژی پاک، ارتقای امنیت غذا و آب، و ارتقای همکاری‌های فناوری می‎‌شود، تمرکز داشت.

الزیودی در راس یک هیئت اماراتی ۶۵ نفره در این اجلاس شرکت کرده بود، گفت: ایالات متحده آمریکا یک شریک اقتصادی و تجاری مهم برای امارات است و تمایل متقابل و دائمی داریم که راه‎‌های تقویت مشارکت را بررسی کنیم.

لازم به ذکر است که امارات میزبان بیش از ۱۵۰۰ شرکت آمریکایی به اضافه بیش از ۴.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم آمریکایی است. امارات هم بزرگترین شریک تجاری آمریکا در جهان عرب است که ۲۷ درصد از تجارت آن با منطقه را در اختیار دارد.

حجم تجارت غیرنفتی بین دو کشور در سال ۲۰۲۳ از ۴۰ میلیارد دلار گذشت که نسبت به سال قبل ۲۰.۱ درصد و نسبت به سطوح قبل از همه‌گیری کرونا ۵۰.۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین ایالات متحده آمریکا ۵.۶ درصد از کل تجارت غیرنفتی امارات با کشورهای دیگر را در اختیار دارد که آن را به سومین شریک تجاری بزرگ امارات، پس از چین و هند، تبدیل می‎‌کند.

print

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *