آرامکو ۱۰ درصد از سهام شرکت حمل‎‌ونقل «هورس پاور ترین»  را به دست آورد

مدیر سایت 7 روز پیش
بازدید 8 بدون دیدگاه

شرکت «آرامکو» عربستان قراردادهایی را برای به دست آوردن ۱۰ درصد از سهام «هورس پاورترین» (Horse Powertrain)، یک شرکت جهانی متخصص در روش‌های حمل‎‌ونقل، امضا کرد.

«هورس پاورترین»در ماه می ۲۰۲۴ توسط گروه‌های «جیلی» و «رنو» تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در لندن قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، «آرامکو» ۱۰ درصد از سهام این شرکت را به دست آورد، در حالی که شرکت‎‌های «رنو» و «جیلی» هر کدام ۴۵ درصد سهام باقی مانده را در اختیار خواهند داشت.

هدف این سرمایه‌‎گذاری افزایش مشارکت «آرامکو» در تحول انرژی جهانی از طریق توسعه و بازاریابی روش‌های حمل و نقل کارآمدتر است.

این سه شرکت صاحب سهام، هدفشان حمایت از تحول منظم در زمینه انرژی و تحرک در سراسر جهان از طریق ترکیبی از فناوری‌‎های مختلف برای کاهش انتشار کربن ناشی از صنعت خودرو است.

فناوری‌ها شامل موتورهای احتراق داخلی بسیار کارآمد، گیربکس، موتورهای هیبریدی، سوخت‌های جایگزین مانند سوخت‌های مصنوعی کم کربن و هیدروژن، و خودروهای برقی است.

در واقع، ماموریت «هورس پاورترین» این است که رقابت را به سمت فناوری‎‌های کم آلاینده نسل بعدی هدایت کند.

قابلیت‌های متمایز آرامکو در این زمینه شامل شبکه جهانی مراکز تحقیق و توسعه است، تحقیقات سوخت مصنوعی و هیدروژن را انجام می‎‌دهد، موتورهای احتراق داخلی را بهبود می‎‌بخشد، و توسعه روش‌های کم کربن و پایدارتر را تسهیل می‌کند.

احمد الخویطر، معاون اجرایی فناوری و نوآوری «آرامکو»، در این باره گفت که انتظار می‎‌رود سرمایه‎‌گذاری شرکت متبوعش به طور مستقیم به توسعه و استفاده از موتورهای احتراق داخلی مقرون به صرفه، کارآمد و کم کربن در سطح جهانی کمک کند.

او افزود که «آرامکو» با «جیلی» و «رنو» برنامه‌ریزی می‌کند تا از تخصص و منابع خود برای حمایت از پیشرفت‌های متمایز در فناوری‌های موتور و سوخت و تمرکز قوی بر نوآوری بهره‌مند شود.

print

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *