رشد ۱۲.۴ درصدی صادرات غیرنفتی عربستان در ماه آوریل

مدیر سایت 20 روز پیش
بازدید 13 بدون دیدگاه

به گزارش اداره کل آمار عربستان، صادرات غیرنفتی این کشور در آوریل امسال ۱۲.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت، در حالی که صادرات نفتی آن ۴.۲ درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، صادرات نفت عربستان در آوریل ۲۰۲۴ حدود ۷۹.۳ میلیارد ریال سعودی (۲۱.۱ میلیارد دلار) بود. این کاهش در مقایسه با حدود ۸۲.۸ میلیارد ریال سعودی (۲۲.۰۹ میلیارد دلار) در ماه مشابه سال گذشته، به دلیل توافق برای کاهش تولید در ائتلاف اوپک پلاس است.

در این گزارش آمده است که صادرات کالا به طور کلی [نفتی و غیر نفتی] با یک درصد کاهش به حدود ۱۰۲ میلیارد ریال سعودی (۲۷.۲۲ میلیارد دلار) و واردات نیز با ۱.۳ درصد کاهش به حدود ۶۰ میلیارد ریال سعودی (۱۶ میلیارد دلار) رسیده است.

مازاد تراز تجاری عربستان در ماه آوریل نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۰.۵ درصد کاهش داشته و حدود ۴۲ میلیارد ریال سعودی(۱۱.۲۱ میلیارد دلار) به ثبت رسیده است، اما نسبت به ماه مارس ۳۶ درصد افزایش داشته است.

ارزش صادرات غیرنفتی (شامل صادرات کالاهای داخلی و صادرات مجدد)، در سه ماهه اول امسال با ۳.۳ درصد افزایش به ۶۹.۸ میلیارد ریال سعودی (۱۸.۶۳ میلیارد دلار) رسید. صادرات غیرنفتی ملی بدون احتساب صادرات مجدد ۵.۲ درصد کاهش و ارزش کالاهای صادراتی مجدد ۳۱.۵ درصد افزایش یافت.

print

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *