عربستان سهام یک شرکت آلمانی متخصص در تولید خودروی برقی خودران را خرید

مدیر سایت 23 روز پیش
بازدید 12 بدون دیدگاه

کمیسیون اروپا قرارداد خرید سهام شرکت آلمانی «هولون»، متخصص در تولید خودروهای برقی خودران، توسط صندوق سرمایه‎‌گذاری عمومی عربستان را تایید کرد.

کمیسیون در بیانیه‌ای اعلام کرد که طبق قانون ادغام اتحادیه اروپا، قرارداد اعلام‌شده، نگرانی‌های رقابتی را ایجاد نمی‌کند. لازم به ذکر است که این قرارداد میان شرکت اتریشی «بنتلر اینترنشنال»(که «هولون» از شرکت‌‎های تابعه آن است) و صندوق منعقد شده است.

مایکل مولر، مدیرعامل شرکت «تسارع» که نماینده بخش توسعه خودرو و حمل‌ونقل در صندوق سرمایه‌‎گذاری عمومی عربستان است، در مصاحبه‌ای با شبکه سعودی «الشرق» در فوریه گذشته اعلام کرده بود که این شرکت سرمایه‎‌گذاری های خود را با انعقاد قراردادهایی برای خرید سهام سه شرکت بین‎‌المللی متخصص در خودروهای خودران و فناوری به کار رفته در آن‌ها، آغاز خواهد کرد.

مولر همچنین در آن زمان از دستیابی قریب الوقوع به سهام استراتژیک در «هولون»، خبر داد و گفت این امر به افزایش پیشرفت در تولید خودروی برقی خودران «موور» و تسریع روند توسعه و تولید کمک می‌کند و راه را برای ایجاد کارخانه‌های تولیدی در عربستان سعودی، اروپا و ایالات متحده هموار می‌کند.

دو شرکت دیگر؛ یکی «پراجکت۳ موبیلیتی» است که «تسارع» توافقنامه الزام‌‎آوری با آن برای توسعه راه حل‎‌های فناوری نسل بعدی در زمینه تحرک خودکار دارد و هدف آن توسعه یک سیستم یکپارچه متشکل از خودروی برقی خودران، زیرساخت‎‌های تخصصی، بستری برای خدمات حمل و نقل و همچنین یک برنامه تلفن همراه است.

سومین قرارداد با شرکت «Recogni» منعقد شد که در زمینه محاسبات هوش مصنوعی به ویژه در حوزه حمل و نقل فعالیت می‎‌کند.

print

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *