رشد بازار پروژه‌‎های کشورهای خلیجی برای پانزدهمین ماه متوالی

مدیر سایت 23 روز پیش
بازدید 11 بدون دیدگاه

مجله اقتصادی «مید» اعلام کرد که شاخص «پروژه‌‎های خلیج» از ۱۰ می تا ۷ ژوئن برای پانزدهمین ماه متوالی افزایش یافت و یک درصد رشد کرد.

بر اساس این گزارش روند صعودی در منطقه خلیج از مارس ۲۰۲۳ آغاز شد و در این مدت بازارها شاهد پروژه‌‎های توسعه و طرح‌‎های متنوع اقتصادی بلندپروازانه بودند که به تحریک رشد کمک کردند.

افزایش در ماه می و ژوئن، بیشتر ناشی از رشد در بازار پروژه‌‎های عربستان سعودی و عراق بود که ارزش آن در عربستان سعودی ۱.۵ درصد یا ۲۸ میلیارد دلار و در عراق ۵.۶۵ درصد یا ۲۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.

به گفته این مجله، بازارهای پروژه در امارات و عمان هر کدام ۰.۵ درصد و در بحرین ۰.۴ درصد رشد کردند، در حالی که بازار قطر ۰.۷ درصد افت داشته است.

«مید» گزارش داد که بازار پروژه‌ها در کویت هم ۰.۷ درصد افت کرده و به ۱۹۰ میلیارد دلار رسیده است که این کشور را در جایگاه پنجم در خلیج و هفتم در منطقه(شامل عراق و ایران) قرار می‎‌دهد. بازار پروژه در ایران هم با کاهش ۳.۴ درصدی یا ۱۰ میلیارد دلاری روبرو شده است.

این مجله خاطر نشان کرد که رشد بازار پروژه‎‌های عربستان سعودی به دلیل احیای پروژه مترو مکه به ارزش ۱۷ میلیارد دلار بوده است و شرکت مهندسی فرانسوی «سیسترا» در حال به روز رسانی مطالعات امکان سنجی برای اجرای آن است.

در عراق، افزایش ارزش بازار پروژه‎‌ها با احیای پروژه شهر مسکونی «الرشید» در بغداد به ارزش ۱۰ میلیارد دلار همراه بود و ۷ پروژه مسکونی دیگر به ارزش کل ۱۲.۵ میلیارد دلار اعلام شد که بزرگترین آنها به ترتیب ۵.۵ و ۴ میلیارد دلار در دو استان نجف و واسط است.

print

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *