افتتاح همایش و نمایشگاه «سیملس خاورمیانه» ۲۰۲۴

مدیر سایت 53 روز پیش
بازدید 40 بدون دیدگاه

سیف بن زاید آل نهیان، معاون نخست وزیر و وزیر کشور امارات، سه شنبه همایش و نمایشگاه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال را با عنوان «سیملس خاورمیانه ۲۰۲۴» افتتاح کرد. این رویداد در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می‌شود.

«سیملس خاورمیانه ۲۰۲۴» که تا ۱۶ می ادامه دارد، با حمایت اتحادیه عرب، اتحادیه عربی اقتصاد دیجیتال و شرکت «تیرابین»، برگزارکننده همایش‌های بین‌المللی، برپا شده است.

سازماندهی این رویداد در چارچوب پروژه چشم‎انداز عربی برای اقتصاد دیجیتال است که در دسامبر ۲۰۱۸ در ابوظبی با حمایت محمد بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات، اعلام شد و در اجلاس سران عرب که در سال ۲۰۲۲ برگزار شد، به تصویب رسید.

نتایج گزارش شاخص اقتصاد دیجیتال عربی ۲۰۲۴؛ راه‌اندازی ابتکار ایجاد مرکز تحقیقات علمی «حکمه» در سطح کشورهای عربی و اسلامی؛ و ابتکار هوش مصنوعی عربی برای حمایت از نوآوری، توسعه راه حل‌های بخشی و دسترسی به اطلاعات به زبان عربی، از مواردی بودند که در مراسم افتتاحیه اعلام شدند.

نتایج گزارش «شاخص اقتصاد دیجیتال عربی ۲۰۲۴» نشان داد که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج همچنان در زمینه رشد دیجیتال پیشتاز هستند و امارات متحده عربی با عملکرد متمایز قابل توجهی در خط مقدم این کشورها قرار دارد.

بیش از ۵۰۰ سخنران در ۲۰۰  نشست و سخنرانی در چارچوب رویداد «سیملس خاورمیانه» شرکت خواهند کرد و بیش از ۲۵ هزار مقام از بخش‌های دولتی و خصوصی به نمایندگی از بیش از ۵۰۰۰ موسسه از ۱۳۰ کشور جهان در آن مشارکت دارند. تعداد شرکت‌ها و موسسات نمایشگاهی هم ۷۲۰ شرکت بین‌المللی و ۴۰۰ استارتاپ است.

موضوعات اصلی این همایش شامل خدمات بانکداری دیجیتال، هویت دیجیتال، فناوری مالی، ارزهای دیجیتال، پرداخت الکترونیک و دیجیتال، تجارت الکترونیک، بخش خرده فروشی، خدمات لجستیک، و بازاریابی الکترونیکی است.

تعدادی از مقامات کشور امارات و سفرا و نمایندگان کشورهای عربی و خارجی در مراسم افتتاحیه حضور داشتند.

print

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *